1.6. Aplikacja mobilna – podejście mBanku i podsumowanie działań w 2014 roku

1-6-mbank-mobileTechnologie mobilne zmieniają nasze życie. Dają nam szybkość, niezależność, wygodę, są spersonalizowane i wielozadaniowe, łączą nas z całym światem, a wszystko to tu, teraz, natychmiast. W ciągu zaledwie kilku lat pojawiło się wiele firm opartych tylko o technologie mobilne.

1-6-uber
1-6-news-republic
1-6-yo

Jednym z wielu przykładów rewolucyjnych modeli biznesowych może być aplikacja mobilna Uber, służąca do zamawiania usług transportu samochodowego poprzez kojarzenie pasażerów z kierowcami korzystającymi z aplikacji. W grudniu 2014 roku wyceniono firmę na 41 mld dolarów.

Aplikacja mobilna News Republic prezentuje dziennie 50 tys. artykułów zawierających najbardziej wszechstronne codzienne relacje i najświeższe informacje z ponad 1 000 licencjonowanych i zaufanych kanałów informacyjnych na całym świecie. Stałasię olbrzymim sukcesem, o czym najlepiej świadczy liczba pobrań na samego Androida – ponad 5 mln.

Nawet najbardziej nieszablonowe pomysły, takie jak aplikacja komunikacyjna Yo dzięki technologii mobilnej mogą po kilku miesiącach działania zamienić się w biznes wyceniony na 1 mln dolarów.

1-6-aplikacjaWedług badania Instytutu Homo Homini w ciągu ostatnich 3 lat liczba osób, które korzystają z bankowości mobilnej potroiła się i obecnie kontakt z bankiem w tej formie deklaruje 11,2% respondentów. Co więcej, zdaniem ponad 55% badanych bankowość mobilna zastąpi w przyszłości tę internetową.

Wpisując się w bieżące trendy, w 2014 roku mBank także skupił się na rozwoju tego kanału, proponując jednocześnie nowatorskie podejście do procesu wdrożenia aplikacji. Aplikacja mobilna została zbudowana całkowicie od podstaw przez zespół specjalistów mBanku, koncentrując się na rzeczywistych potrzebach klientów.

Już od momentu wdrożenia 19 lutego 2014 roku narzędzie mobilne dostępne jest dla 3 najważniejszych systemów operacyjnych, stanowiących 99% polskiego rynku mobilnego (Android, iOS oraz Windows Phone).

Nowa aplikacja posiada wiele mobilnych scenariuszy, a najpopularniejsze zostały zaprojektowane zupełnie na nowo, przez co ich wykonanie jest znacznie prostsze i szybsze (np. sprawdzenie salda bez logowania). Z bardzo dobrym odbiorem spotkały się mobilne mOkazje oraz powiadomienia PUSH, informujące o ciekawych promocjach w pobliżu, czy o nowych operacjach na rachunku. Klienci szybko przekonali się także do kredytu „one click” oraz do przelewów P2P. Dzięki wdrożonej nawigacji finansowej, klienci zaczęli lepiej porządkować swoje wydatki poprzez ich kategoryzowanie, tagowanie, czy komentowanie.

Najważniejsze elementy nowej bankowości mobilnej mBanku to:

  • dostępność na najpopularniejsze systemy mobilne: Android, iOS i Windows Phone;
  • pełna transakcyjność;
  • bezpieczeństwo dzięki procesowi „parowania” urządzenia i unikalnemu PIN-owi;
  • dostęp do najważniejszych informacji i ofert bez konieczności logowania się;
  • mobilne mOkazje oraz geolokalizacja rabatów, oddziałów i bankomatów;
  • możliwość uruchomienia powiadomień „push” – nowe operacje, zdarzenia na rachunku, mOkazje w pobliżu;
  • płatności Peer to Peer (P2P) przez SMS – w oparciu o książkę odbiorców i książkę adresatów w telefonie;
  • najszybszy w Polsce mobilny kredyt w 30 sekund – idealny na czas oczekiwania w kolejce przy kasie;
  • elementy nawigacji finansowej (PFM) – możliwość kategoryzowania wydatków;
  • możliwość modyfikacji limitów transakcyjnych dla kanału mobile;
  • funkcje dla Windows Phone: „kafelki” ze stanem konta i odbiorcami na pulpicie, współpraca z aplikacjami map i nawigacji.

Wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej mBanku wsparte zostało kampanią reklamową, pokazującą, jak łatwo zarządzać swoimi finansami z każdego miejsca i o każdej porze.

Aplikacja mobilna mBanku została przyjęta pozytywnie przez klientów. W ciągu pierwszego miesiąca odnotowano rekordową liczbę pobrań – ponad 200 tys. Dwukrotnie zwiększyła się również aktywność dotychczasowych klientów w kanale mobilnym.

 

  • Całkowita liczba logowań przez aplikację mobilną - przyrost o 100% w przeciągu 6 miesięcy.
  • Liczba logowań przez aplikację mobilną w przeliczeniu na jednego użytkownika – przyrost o 80% w przeciągu 15 miesięcy.
  • Udział aplikacji mobilnej w całkowitej liczbie logowań do serwisu transakcyjnego – przyrost o 100% do poziomu 22%.
  • Liczba instalacji aplikacji – przyrost o 70% do 25 tysięcy na miesiąc.

Dobre przyjęcie aplikacji przez klientów przełożyło się bezpośrednio na liczbę użytkowników mobilnych mBanku, dając mu 1. miejsce w Polsce pod względem liczby klientów bankowości mobilnej.

 

Źródło: PRNews.pl/Bankier.pl.

* Użytkownicy aplikacji mobilnej i wersji „light” strony internetowej.

Aplikacja mobilna mBanku jest pozytywnie oceniana zarówno przez ekspertów, jak i użytkowników. Na gali AppAward 2014 Bank zdobył 4 nagrody główne, 3 z nich zostały przyznane głosami internautów, 1 przyznało jury konkursu.

Bankowość mobilna mBanku została uznana w 2014 roku przez firmę konsultingowo badawczą Forrester za jedną z 3 najlepszych aplikacji w Europie.

mBank został również nominowany do Mobile Trends Awards 2014, które przyznawane są corocznie dla najlepszych rozwiązań mobilnych.

Ponad 200 tys. pobrań aplikacji mobilnej w miesiąc od premiery jej nowej wersji i dwukrotne zwiększenie aktywności dotychczasowych klientów w środowisku mobilnym – to przykłady pokazujące, że mBank jest ikoną bankowości mobilnej. Jednocześnie cały czas trwają prace nad dalszym rozwojem aplikacji i wzbogaceniem jej o kolejne funkcje, również sugerowane przez klientów. W 2015 roku priorytetem dla mBanku będą płatności mobilne oraz dążenie do wyrównania funkcjonalności między aplikacjami mobilnymi a serwisem internetowym. mBank będzie koncentrował się na scenariuszach czysto mobilnych, tak aby były możliwe do wykonania w ciągu maksymalnie 30 sekund. mBank stawia sobie za cel, aby aplikacja mobilna pozostawała stale na światowym poziomie.